mardi 6 mai 2014

Yves Saint Laurent på Victoria Kino (Oslo)


Yves Saint Laurent er en av mine favoritter mote designerer. Naturligvis fordi han er fransk. Men jeg tror han var veldig flink også. Han designet plagg som har blitt "must have" i garderoben, tidløs klær som le smoking eller la saharienne. Stilen hans var klassisk og elegant, og veldig veldig veldig kvinnelig. Yves Saint Laurent likte å lage klær for kvinner, å kle dem for de blir enda penere.
Nå er namnet hans kjent i hele verden. YSL: disse tre bokstaver er synonymt av eleganse, luksus og haute couture. Jeg tror det er interessant å vite hvordan Yves Saint Laurent ble en stor motedesigner og det er en film om livet til YSL.
Hvis du er også interessert i Yves Saint Laurent, jeg anbefaler at du gå på kino for å se filmen. Det er bare en (!!!) dag når filmen kan ble sett på Oslo kino: 8. mai (kl 18:00). Det er på Victoria kino. Det er organisert med rendez-vous med en fransk film (en fransk film festival) som somarbeider med Oslo kino.
Få billetter igen! Hvis du virkelig vil se på filmen, jeg tror at du bør kjøpe billeter nå..

Hvis du vet mer om filmen "Yves Saint Laurent" på Oslo (Victoria) kino:
- http://www.oslokino.no/incoming/article1147610.ece
- http://www.france.no/no/test/details/657-rdv2014-ysl